ر‌نگین کمان

هر که شد محرم دل در حرم یار بماند *** وانکه این کار ندانست در انکار بماند .

ر‌نگین کمان

هر که شد محرم دل در حرم یار بماند *** وانکه این کار ندانست در انکار بماند .

خدایا امیدم تویی ناامیدم نکن . . .

روزی تصمیم گرفتم که دیگر همه چیز را رها کنم. شغلم ‏را، دوستانم را، زندگی ام را !

به جنگلی رفتم تا برای آخرین بار با خدا ‏صحبت کنم. به خدا گفتم: «آیا می‏ توانی دلیلی برای ادامه زندگی برایم بیاوری؟»

جواب ‏او مرا شگفت زده کرد. او گفت: «آیا درخت سرخس و بامبو را می بینی؟»

پاسخ دادم: «بلی.»

فرمود: ‏«هنگامی که درخت بامبو و سرخس را آفریدم، به خوبی از آنها مراقبت نمودم. به آنها نور ‏و غذای کافی دادم. دیر زمانی نپایید که سرخس سر از خاک برآورد و تمام زمین را فرا ‏گرفت اما از بامبو خبری نبود. من از او قطع امید نکردم. در دومین سال سرخسها بیشتر ‏رشد کردند و زیبایی خیره کننده ای به زمین بخشیدند اما همچنان از بامبوها خبری نبود. ‏من بامبوها را رها نکردم. در سالهای سوم و چهارم نیز بامبوها رشد نکردند. اما من ‏باز از آنها قطع امید نکردم. در سال پنجم جوانه کوچکی از بامبو نمایان شد. در ‏مقایسه با سرخس کوچک و کوتاه بود اما با گذشت 6 ماه ارتفاع آن به بیش از 100 فوت ‏رسید. 5 سال طول کشیده بود تا ریشه ‏های بامبو به اندازه کافی قوی شوند. ریشه هایی ‏که بامبو را قوی می‏ ساختند و آنچه را برای زندگی به آن نیاز داشت را فراهم می ‏کرد.»

‏خداوند در ادامه فرمود: «آیا می‏ دانی در تمامی این سالها که تو درگیر مبارزه با ‏سختی ها و مشکلات بودی در حقیقت ریشه هایت را مستحکم می ‏ساختی. من در تمامی این مدت ‏تو را رها نکردم همانگونه که بامبوها را رها نکردم. ‏هرگز خودت را با دیگران ‏مقایسه نکن. بامبو و سرخس دو گیاه متفاوتند اما هر دو به زیبایی جنگل کمک می کنند. ‏زمان تو نیز فرا خواهد رسید تو نیز رشد می ‏ کنی و قد می کشی!»

‏از او پرسیدم: «من ‏چقدر قد می‏ کشم.»

‏در پاسخ از من پرسید: «بامبو چقدر رشد می کند؟»

جواب دادم: «هر ‏چقدر که بتواند.»

‏گفت: «تو نیز باید رشد کنی و قد بکشی، هر اندازه که ‏بتوانی.»


پ.ن1: امروز خیلی دپرس بودم . تقریبا همه این حرفها رو با خدا می گفتم و برای یکی از دوستان صمیمی و قدیمی ام که حدود ۳ یا ۴ ساله همدیگه رو ندیدیم. و جفتمون از این وضع خسته شدیم . بعد از اینکه براش کامنت گذاشتم اومدم ایمیلهامو چک کنم که  این ایمیل بسیار زیبا رو از دوست عزیزم سعیده برام ارسال شده بود، خوندم، باید بگم خیلی روم تاثیر گذاشت، زنگ زدم و ازش تشکر کردم.

سعیده جون ممنون از اینهمه لطف شما بابت این ایمیل زیبا .

ممنون که همیشه به یادمی و برام دعا می کنی. به امید دیدار عزیزم.

پ.ن2: این جمله رو مینا یکی از دانش آموزام همیشه بالای برگه ی امتحانیش می نوشت: « خدایا امیدم تویی ناامیدم نکن . . . »

نظرات 9 + ارسال نظر
ironibox.ir سه‌شنبه 19 بهمن 1389 ساعت 06:16 ب.ظ http://web.ironibox.ir/

112.46913487920893.3338651133093
با سلام
[گل][گل][گل]
آغاز بکار مجدد سیستم هوشمند افزایش آمار ایرونی:

* سیستم افزایش آمار ایرونی باکس به گونه ای هوشمند طراحی شده که قادر است سایت / وبلاگ شمارا در معرض نمایش هزاران کاربر و وبمستر آنلاین قرار بدهد

* شما می توانید به ازای هر سایت / وبلاگ خود یک لینک رایگان ثبت نمایید و در هر زمان آن را مدیریت کنید

* با هر بار نمایش لینک باکس توسط وب شما ، لینک شما به صورت کاملا خودکار به اول لیست منتقل میشود ( برای مثال اگر شما 1000 بازدید در روز دارید لینک شما 1000 مرتبه به اول لیست منتقل و به اضای هر بار نمایش لینک باکس در معرض دید حداقل 150 نفر قرار میگیرد )

* با افزایش تعداد نمایش لینک باکس توسط شما ستاره هدیه میگیرید ( 1 تا 5 ستاره )

*دارای امار واقعی و بدون سیستم اتوریفرش برای جلوگیری از امار غیرواقعی ، رتبه منفی گوگل و سنگین شدن قالب وبلاگ (رتبه گوگل سایت در حال حاضر 2 است)

* کلیه لینک ها و محتویاتشان باید بر اساس قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران باشند.لینک های غیر اخلاقی و غیر اسلامی شناسایی و برای همیشه حذف می شوند.

قبل از ثبت لینک بخش اخبار سایت را بخوانید و به نکات توجه کنید

در صورتی هم که قبلآ ثبت لینک در سایت کرده اید فقط کافی است کد رو در قالب وبتون مجدد قرار بدین لینکتون هوشمند فعال میشه...
با آروزی موفقیت روز افزون برای شما

سعیده سه‌شنبه 19 بهمن 1389 ساعت 06:36 ب.ظ http://aseman-e-del.blogfa.com

واااااااااااااااااااایییییییییییییییییییییییییییییی!!!!
ذوق مرگ شدم یعنی!!:دی

داستان زیبا و امیدوار کننده ای بود!
هر چی فکر میکنم یادم نمیاد که از کجا خونده بودم اینو که بعد فرستادمش!
ایمیل فورواردی هم نبود!

به هر حال قابل شما رو نداشت عزیزم!!!
واقعا خوشحالم که تونستم تاثیرگذار باشم!:)
فک نمیکردم ایمیلایی که میفرستم اینقد تاثیر گذار باشه!وگرنه بیشتر میفرستادم!;)

امیدوارم ریشه هات هر روز و هر روز محکم تر بشه و تا ته آسمون قد بکشی و رشد کنی!
از شاگردت هم غیر از انتظار نمیره!معلمش تو هستی دیگه!

برات دعا میکنم حتما!
تو هم دعا کن که دعای من از سقف بالای سرم بالاتر بره!
:*

صبا سه‌شنبه 19 بهمن 1389 ساعت 08:47 ب.ظ http://sungirl.blogfa.com

سلام مریم جونم
خوب عزیزم. خیلی دلم برات تنگ شده
یه لحظه منو بردی به خاطرات گذشته
خیلی دلم برای اون موقع ها تنگ شده. یادش بخیر بیخیال و سرخوش بودیم
اما الان اینقده گرفتاری هام زیاد شده که روز شب رو گم کردم
زود بزرگ شدیم و قاطی گرفتاری بزرگترها
خیلی دلم میخواد ببینمت....خیلی ...

محمد رسول شنبه 23 بهمن 1389 ساعت 05:09 ب.ظ http://zendegisaz.mihanblog.com

"" به نام خدایی که نام و یادش آرام بخش دلهای بیقرار ماست ""
***با سلام خدمت شما بزرگوار
با جلسه ی سوم گفتمان خانوادگی علی آقا و فاطمه خانم و بچه ها به روز هستم.
بحث این جلسه ی آنها خیلی به روز است, حتما با نظرات خود آنها را راهنمایی نمایید.

ممنون از داستان بسیار زیبا و تاثیر گذارتان. واقعا مفید بود ممنونم.

(شهادت امام حسن عسگری را به همه ی دوستان عزیز تسلیت عرض مینمایم )

"حضرت محمد(ص): زیان کار ترین مردم آن کسی است که عمری را به آرزو گذراند و روزگار، وی را به منظورش نرسانده باشد و از دنیا بی توشه بیرون رود و در پیشگاه خداوند دلیل نداشته باشد . "

" به خاطر بسپاریم همراهی خدا با انسان مثل نفس کشیدن است:
آرام، بی صدا، همیشگی "

(اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم)

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * [گل][گل][گل]

نسیم پنج‌شنبه 28 بهمن 1389 ساعت 02:14 ب.ظ http://shematik.blogfa.com

سلام رنگین کمان عزیز
خوبیییی
خوشحالم که دوباره آپ میکنی

روان نویس پنج‌شنبه 28 بهمن 1389 ساعت 03:37 ب.ظ http://ravannevis.blogfa.com

سلام.
واقعا هربار که به وبلاگت میام لذت می برم.
مطلب جالبی نوشته بودی...
منم عقیده دارم آدم باید سقف خودش رو پیدا کنه و سعی کنه تا اونجا که خدا مقدر کرده براش رشد کنه.
اینکه سقف هر کس چیه زیاد مهم نیست. مهم اینکه که هر کس تو سقف خودش بهترین باشه.
ممنون ازحضور گرمت.
راستی نوشتی دانش آموزام؟ معلمی؟

موفقیت online سه‌شنبه 3 اسفند 1389 ساعت 03:06 ب.ظ http://onlin2.blogfa.com/

سلام.

انتخابات بهترین وبلاگ نویس موفقیتی

برای شرکت در این انتخابات و انتخاب وبلاگ نویس مورد نظر خود ، تنها امروز ( سه شنبه 3 اسفند ماه ) فرصت دارید .

با ما همراه باشید .

محمد رسول جمعه 6 اسفند 1389 ساعت 03:22 ب.ظ http://zendegisaz.mihanblog.com

*** با سلام خدمت شما دوست بزرگوار

با ادامه ی قسمت دوم گفتمان هفتگی با موضوع : "با توجه به مسئولیت اخلاقی خود قضاوت کنید؟! " به روز هستم و منتظر قدوم شما می باشم.

از شما دوست گرامی خواهشی داشتم که با نظرات سازنده و مفیدتان درباره ی پست ما را یاری و راهنمایی نمایید و از این مطلب نتیجه گیری فرمایید.

پیشاپیش از لطف و نظرات زیبایتان کمال تشکر و قدردانی را می نمایم.[گل][گل][گل]

"{به امید روزی که طلوع آرامش در زندگی بشریت سایه گستر شود.پس به امید آن روز! }"[بدرود]

علی اکبر رنجبر جمعه 6 اسفند 1389 ساعت 03:35 ب.ظ http://www.success2.mihanblog.com

سلام دوست عزیز
من شما رو لینک کردم خوشحال میشم شما هم اگه دوست دارید این لطفو در حق بنده کنید،ممنونم.در ضمن یه پست جدید هم گذاشتم و خوشحال می شم نظرتونو در موردس بدونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد