ر‌نگین کمان

هر که شد محرم دل در حرم یار بماند *** وانکه این کار ندانست در انکار بماند .

ر‌نگین کمان

هر که شد محرم دل در حرم یار بماند *** وانکه این کار ندانست در انکار بماند .

ویژه ولادت خانم فاطمه زهرا سیده النساء العالمین

در رتبه ز انبیاء مقدم زهرا است  

                     همتای علی مرد دو عالم زهراست 

                                        بر گوی بر آنکه اسم اعظم جوید 

                                                                 شاید که تمام اسم اعظم زهراست.    

 

 میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س ) و روز مادر رو به همه ی شما مادرهای عزیز تبریک عرض می کنم . ایشالله سایه تون همیشه بالای سر همه ی عزیزانتون باشه .  

امام جعفر صادق (ع ) فرمودند فاطمه در پیشگاه خداوند نه(9) نام داشت که عبارتند از: فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه ، راضیه، مرضیه، محدثه و زهرا . سپس فرمود آیا می دانی معنی    « فاطمه » چیست؟

عرض کردم: ای سرور من معنی آن چیست؟ فرمود: « فطمت من الشر ؛ به خاطر آنکه از هر گونه بدی جدا شده است. »

به روایت دیگری از امام رضا (ع) که از پدران خود از پیامبر نقل کرد که فرمود: « من از این رو دخترم فاطمه را فاطمه نامیدم که خداوند فاطمه (ع) را و هر کس که او را دوست بدارد، از آتش دوزخ دور می سازد.

مامان عزیز و مهربونم: از دیروز تا حالا همش می خوام یه جورایی این روز رو بهت تبریک بگم اما نمی دونم چرا اینقدر سخته . چرا نمی تونم براحتی بگم به خاطر همه ی زحمتهایی که تا حالا برام کشیدی ازت ممنونم . باور کن نمی تونم ذره ای به پاس زحمتهات ازت تشکر کنم ولی همین که منو از صمیم قلب می پذیری و نگاه عاشقانه و دعای تو همیشه بدرقه ی راهمه ازت ممنونم. امیدوارم هر روز بتونم یکی از آرزوهای قشنگتو برات برآورده کنم . هر چند تو انقدر بزرگی که فقط سلامتی و با خدا بودنمون رو می خوای. بوسه بر دستان مهربانت. 

نظرات 7 + ارسال نظر
غریب ترین اشنا پنج‌شنبه 13 خرداد 1389 ساعت 11:15 ب.ظ http://m2u118.blogfa.com

دوست خوبم سلام

وقتتون بخیر ..

خوبید؟

منم این میلاد پر خیر و برکت رو به شما و خانواده محترمتون تبریک میگم

و

.... روزتون مبارک [گل]

کاکا جمعه 14 خرداد 1389 ساعت 10:10 ب.ظ http://kakaarabi.blogfa.com/

وعلیکم السلام و رحمة الله و برکاته ؛
العبرات جمع ِ العبرة هم به معنی عبرت ها (عبرت در فارسی هم داریم = عبرت ها = عِبَر )
و هم به معنی اشک ها است و... به موارد ذیل که در خصوص فرمایش امام حسین (ع) – أنا قتیل العبرات - آمده ،توجه نمائید :
مفهوم عبرت
«فاعتبروا یا اولی الابصار» اعتبار از عبرت و عبور و گذشت است . به اشک هم از آن رو «عبره » می گویند که از چشم عبور می کند و به صورت می ریزد، اگر کسی طوری گریه کند که فقط چشمش تر بشود این «عبره » نیست، این که درباره سیدالشهدا (ع) نقل شده است که حضرت فرمود: «انا قتیل العبرات » اگر کسی در مجلس سوگ آن حضرت به قدری گریه کند که فقط چشمش تر بشود این مصداق انا قتیل العبرات نیست، آن قدر باید اشک ریخت که از چشم عبور کند و به گونه برسد که بشود عبره .
اعتبار کردن هم آن است که انسان از امت گذشته به امت حاضر و از نسل گذشته به نسل حاضر عبور کند، این همان فلسفه تاریخ است نه خود تاریخ .
انا قتیل العبرات" (1) روایت از امام حسین(ع) است که فرمود: "من کشته اشکها هستم". از این رو کشته اشک‏ها از لقب‏های سید الشهدا است. در حدیث دیگری فرمود: "انا قتیل العبره، لا یذکرنی مؤمن الا استعبر؛ (2) من کشته اشکم. هیچ مؤمنی مرا یاد نمی کند مگر آن که اشک به چشمانش می آید".
انا قتیل العبرات :
با مراجعه به کتب لغت از جمله مفردات راغب و کتاب صرف ساده طباطبایی « کتاب سال اول حوزه در ایران» می توان گفت که شقوق دیگری هم بر کلمه عبرات ( به فتح عین و باء ) متصور است از جمله :عبرات ( به کسر عین و فتح باء) و عبرات (به کسر عین وباء)
در کنار این سخن یاد آور بیانی از رهبر معظم انقلاب در محرم سال 1373 شمسی در نماز جمعه تهران می شویم که مضمونا بیان داشتند: چه خوب است ما این کلام امام (ع) را عبرات ( به کسر عین و فتح باء) به معنی عبرت ها بخوانیم و بگوییم : امام حسین (ع) فرمود : من کشته عبرت ها هستم .
یعنی من شهید شدم تا برای آیندگان عبرتی باشم برای آنکه عاشورا دیگر تکرار نشود.
موارد فوق خلاصه ی نتایج جستجو در گوگل می باشد که می توانید با جستجوی :

انا قتیل العبرات مشروح نظرات را مشاهده کنید و شکراً

فاطمه چهارشنبه 19 خرداد 1389 ساعت 07:22 ب.ظ http://www.shabnegar.blogfa.com

سلام.ممنونم از کامنتت...دارم تردید می کنم از بستن وبلاگم اما واقعا هنوز تغییری در نوشته هام ژیدا نکردم که لا اقل با یه رویکرد تازه شروع کنم...راستی وبلاگ محمود همون قدیمیه است:http://www.mahsi.blogfa.com/
راستی نا شناس اسم گذاشتی،دوست دارم بدونم کی هستی...

محمود پنج‌شنبه 20 خرداد 1389 ساعت 07:16 ب.ظ http://slavat.blogsky.com/

سلام وبلاگ زیبایی داری امیدوارم سربلند و موفق باشی التماس دعا

نسیم دوشنبه 24 خرداد 1389 ساعت 11:44 ب.ظ http://shematik.blogfa.com

سلام گلم
خوبی؟؟
متاسفانه نتونستم زودتر بیام و اون روز رو به مادرت تبریک بگم
امیدوارم همیشه صحیح و سالم سایش بالا سرتون باشه...
حالا کادو خریدی براش؟ D:

سید چهارشنبه 26 خرداد 1389 ساعت 04:56 ب.ظ http://labgazeh.ir

سلام رنگین کمان گرامی
آپ جدید نمی کنین؟

پرستو شنبه 29 خرداد 1389 ساعت 11:48 ب.ظ http://aseman-e-del.blogfa.com

سلام!!
آسمون دلم بدجوری هوای رنگین کمونو کرده!!
کجایی پس؟!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد