ر‌نگین کمان

هر که شد محرم دل در حرم یار بماند *** وانکه این کار ندانست در انکار بماند .

ر‌نگین کمان

هر که شد محرم دل در حرم یار بماند *** وانکه این کار ندانست در انکار بماند .

و اما خوشبختی ؟

جز توکل بر خدا سرمایه ای در کار نیست   ***   هر که را باشد توکل کار او دشوارنیست 

  

 

  به قول سهراب: « زندگی آب تنی کردن در حوضچه ی اکنون است »  

من می گویم خوشبختی را باید در زمان حال جستجو کرد. ما می توانیم حالا شاد باشیم، حالا بخندیم، حالا زندگی کنیم. اگر فقط یک قطره آب درون لیوان باشد و ما هم تشنه باشیم، همان یک قطره را بنوشیم و سلام بر حسین «ع» را فراموش نکنیم…

خب ممکن است آن یک قطره ما را سیراب نکند اما همان یک قطره برای من کافیست.

مگر نشنیده ایم ضرب المثل معروف را که می گوید: قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود. 

اکنون خوشبختی می تواند یک قطره باشد، اما مدتها بعد می شود دریای خوشبختی.  

و آنگاه تصور کنید شنا کردن در این دریای خوشبختی چقدر وصف ناپذیر است.

من نفس می کشم، من زنده ام، هنوز تلالوء زیبای خورشید را روی شبنم رز سرخ مرا به وجد می آورد، من هنوز هم قرآن می خوانم، خداوند را در همین نزدیکی احساس می کنم و . . . پس من هنوز هم خوشبختم و این می تواند شروع خوشبختی من باشد.  

خوشبختی می تواند جاده ی دوطرفه ای باشد که من و تو در این جاده مسافریم و یادمان باشد از دوردست فقط به دیگران و خوشبختی هایشان نگاه نکنیم تا موجب غبطه یا حسادتمان شود. ما قرار است چشمها را بشوییم و جور دیگر نگاه کنیم. ما فقط به خوشبختی های خود نگاه می کنیم و به دیگران کاری نداریم. ممکن است یکی بگوید ما که هیچ خوشبختی نداریم مثلا پولدار نیستیم و یا  ماشین مدل بالا نداریم، ویلا یا بهترین سفر ها .... کو ... کجاست خوشبختی؟ چرا فقط حرف بزنیم و شعار بدهیم  !؟! 

اما من به اینگونه افکار و افراد می گویم ما باید از تفکرمان شروع کنیم. ما باید ابتدا از هیچ شروع کنیم، تا به همه چیز برسیم. تفکر خوشبختی، احساس خوشبختی را به همراه دارد. احتمالا تا کنون همه با فکر منفی و تفکر به شکست ها و اتفاقات بد گذشته بیسار ناراحت شده ایم طوری که احساس کردیم که چقدر بدبخت هستیم. اما دقیقا نقطه ی مقابل آن یعنی وقتی که به اتفاقات خوب و گذشته ی خوب خود (حتی به اندازه ی اندک ) فکر می کنیم احساس شادی و خوشبختی می کنیم و چقدر آرام می شویم .

حالا انتخاب با خودمان است می خواهیم شاد باشیم یا غمگین. خوشبخت باشیم یا بدبخت؟ تفکر مثبت، احساس مثبت را به دنبال دارد،  و در پی احساس مثبت می توان دوباره تلاش کرد و از نو شروع کرد.

پ.ن1: باور کنید شعار نمی دم . بارها شده همون یک قطره ته لیوان رو نوشیدم و سلام برلب تشنه ی امام حسین «ع» گفتم ، امامی که دغدغه اش آب نبود!؟!   

پ.ن2: رنگین کمان از همه ی  دوستان عزیز که با نظراتشون این پست رو نقد می کنن تشکر می کنه. امیدوارم بتونم به همه تون سر بزنم و محبتتون رو جبران کنم.

پ.ن3: همیشه به یاد داشته باش که تو یک موج نیستی بلکه قسمتی از یک اقیانوسی ...!

* شاد و خوشبخت باشید *

 یا علی

نظرات 11 + ارسال نظر
بانو چهارشنبه 17 تیر 1388 ساعت 08:12 ب.ظ http://afsaneye-shakhsi.blogfa.com

سلام
به همین سادگی به روز شدم!
منتظرتم.

غریب ترین آشنا جمعه 19 تیر 1388 ساعت 12:42 ق.ظ http://m2u118.blogfa.com/

دوست خوبم سلام
امیدوارم حالتون خوب باشه
خیلی سعی کردم زودتر از اینا بیام خدمت برسم ولی blogsky اصلا باز نمی شد!
خوشبختانه امشب باز شد
خونه جدیدتونو تبریک میگم
ممنون که فراموشم نکردید
منم به یادتون هستم گرچه دیر دیر خدمت میرسم ولی دلیل فراموشی نیست
موفق و پیروز باشید
گفتم اول بیام یادگاری بزارم بعد برم بخونم ببینم چی برامون هدیه گذاشتید
همیشه رنگین کمونی باشی
یا علی

[ بدون نام ] جمعه 19 تیر 1388 ساعت 10:01 ق.ظ

سلام دوست عزیز
از شما معذرت می خوام.
همون طور که گفتم این روزا کارم زیاد بود.
خوب هستین؟
با شما موافقم.می شه از هیچ شروع کرد و به همه چیز رسید.
اندک اندک جمع گردد...
گاهی ما ادما ازین اندک ها غفلت می کنیم!
پ.ن 3 رو خیلی دوست دارم.
می شه هرکس به فکر خودش تفسیرش کنه.
موفق باشی

سلام
از اینکه منو خبر .کردی ممنونم
وبلاگ شما را زیبا و متفاوت دیدم
اگه مایل به تبادل لینک هستید به من خبر بدید تا با هم لینک بشیم
همیشه موفق باشید

پرستو دوشنبه 22 تیر 1388 ساعت 08:31 ب.ظ http://www.aseman-e-del.blogfa.com

خب!همه چیز به نگاه انسان بستگی داره!

«ما فقط به خوشبختی های خود نگاه می کنیم و به دیگران کاری نداریم»
نمیشه گفت به دیگران کار نداریم!دیگران بی تاثیر نیستند!!ما میتونیم از روش زندگی اونها درس بگیریم و از اون عبرت بگیریم نه که حسادت کنیم!!

«ما باید از تفکرمان شروع کنیم»
موافقم!

«تفکر خوشبختی، احساس خوشبختی را به همراه دارد»
البته تفکر خوشبختی باید محرک هم باشه!! و ما رو به حرکت به سمت خوشبختی واداره!

«احتمالا تا کنون همه با فکر منفی و تفکر به شکست ها و اتفاقات بد گذشته بیسار ناراحت شده ایم»
باید از اتفاقات خوب و بد گذشته درس گرفت تا بشه آینده رو ساخت!
اینطوری هم میشه حتی با فکر به اتفاقات بد هم احساس خوشبختی کرد!چون میدونیم که از اونها استفتده میکنیم برای خوشبخت شدن!

«بارها شده همون یک قطره ته لیوان رو نوشیدم و سلام برلب تشنه ی امام حسین «ع» گفتم ، امامی که دغدغه اش آب نبود!؟! »
بارک الله!!

من خوشبختم!!
اسمم اینو بهم میگه!!;)

بانو پنج‌شنبه 25 تیر 1388 ساعت 01:08 ب.ظ http://afsaneye-shakhsi.blogfa.com

سلام دوستم
به روزم[گل]

سلام ممنونم که اومدی
من با مطلب ؛با برنامه ریزی میتوان از شکست به پیروزی رسید ...
به روزم و منتظر نظرات شما

لیدا دوشنبه 5 مرداد 1388 ساعت 02:36 ب.ظ http://1616eshg.blogfa.com

سلام ولاگ خیلی جالبی دارید
خوشحال می شم که به وبلاگ من هم سر بزنید
موفق باشید

فرهاد (راز شاد زیستن) دوشنبه 12 مرداد 1388 ساعت 08:41 ب.ظ http://www.happylife.ir

سلام جناب رنگین کمان خیلی خوشحالم که سر زدید و مرسی از نظرتون .. راستی شما رو تو هر دو تا سایتم لینک کردم ... www.hansa.blogfa.com

یاسمن سه‌شنبه 13 مرداد 1388 ساعت 09:45 ق.ظ http://mehrabooni-sedaghat.blogfa.com/

ممنون اگه کاری داشتید برام ایمیل بزنید شمارمو میدم.

احد یکشنبه 16 اسفند 1388 ساعت 02:07 ب.ظ http://www.maap.blogsky.com

سلام داداش خوبی واقعا وبلاگ با حالی داری من که اینجور وبلاگ ها رو دوست دارم
خواستم بگم اگه خواستی باهم تبادل لینک کنیم

اگه خواستی وبلاگ منو با نام دانشمندان ومشاهیر در پیوند هات داشته باش

با آرزوی موفقیت وبهروزی .....................

بر محمد وآل محمد صلوات

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد